9. klasses eleverne på Skansevejens Skole har lige været til projekteksamen. De har ikke gjort det på ”den sædvanlige måde” med at lave en rapport på 10 sider. De har været ude i virkeligheden og har arbejdet med idegenerering og modeller i forhold til Børne- og Ungeuniverset på Stigsborg.
Eleverne har researched og de har fået input fra projektleder fra Skoleforvaltningen Karen Nygaard til deres projekter.
I denne uge har eleverne pitched deres ideer og modeller ved en seance, hvor skoleledelsen fra Skansevejens Skole og repræsentanter fra Skoleforvaltningen var med.
Eleverne er blandt andet kommet med ideer til at udnytte fjorden, som nærmeste nabo til Børne – og Ungeuniverset, med en rund bro ud i vandet. De er også kommet med ideer til, hvordan taget på Børne – og Ungeuniverset kan benyttes i både undervisningen og i fritiden, hvordan man kan benytte containere som læringsnytter i den kommende Stigspark og hvordan lokalerne kan indrettes, så det tilgodeser alle elevers behov for læring osv.
Lærer Camilla Bjerg Heskjær fortæller:
-Eleverne har virkelig været dygtige og den projektbaserede undervisningsform har virkelig givet dem masser af motivation. Det har også været en meget spændende proces for os som team, fordi vi er kommet meget tættere på vores kommende arbejdsplads i 2024, hvor Skansevejens Skole flytter til Børne- og Ungeuniverset på Stigsborg.